نقش یادگیری تجربی کلب در بهبود آموزش بزرگسالان

271/99 1399/11/16 مقالات علمی 52 امتیاز کار گروه

میانگین امتیاز کاربران 4

افزودن به علاقه مندی 1

بازدیدکنندگان 4

دیدگاه ها 0

همرسانی 0

جزییات مقاله

زمینه :

ترویج و آموزش کشاورزی

محل انتشار مقاله :

همایش / کنگره داخلی

نام نشریه :

ششمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران

چکیده :

این تحقیق با هدف بررسی نقش یادگیری تجربی کلب در بهبود آموزش بزرگسالان صورت گرفته است و روش تحقیق حاضر با توجه به ماهیت و اهداف تحقیق و به لحاظ ویژگی در نحوه جمع آوری اطلاعات در ارتباط با موضوع مورد نظر، توصیفی تحلیلی می باشد. جمع آوری اطلاعات نیز با استفاده از منابع مکتوب کتابخانه¬ای، ‌مقالات پژوهشی در حوزه ترویج و اموزش کشاورزی و تعبیری از مقالات حوزه¬ی آموزشی نشات گرفته و اساس کار بر تحلیل و استنباط محقق و به لحاظ استفاده از نتایج کاربردی می باشد. اهمیت یادگیری با توجه به سیر تغییر و تحولات جامعه بر کسی پوشیده نیست. راه¬کارهای افزایش قدرت و تأثیر یادگیری بر زندگی در آموزش و پرورش، امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته ¬است. آموزش بزرگسالان نیز از این قاعده مستثنی نیست. بزرگسالی به دورانی اطلاق می¬شود که مهارت¬ها و توانایی¬های اولیه¬ای که در دوران کودکی به سرعت کسب شده¬اند به¬هم مرتبط می¬شوند و به¬طور کامل مورد بهره¬برداری قرار می¬گیرند. علاوه بر آن مهارت¬ها و توانایی¬های جدیدی نیز در این دوران آموخته می¬شود. افراد بشر در هر سنی توانایی یادگیری را دارند. ظرفیت یادگیری مطالب جدید در افراد به عوامل گوناگونی از جمله آمادگی¬های قبلی، هوش و از همه مهمتر شدت تمایل برای یادگیری بستگی دارد. بزرگسالان نیز به تبع سایر افراد بشر توانایی یادگیری مطالب و استفاده از تکنولوژی¬های نوین را دارند. این مقاله نیز سعی دارد بر اساس یکی از انواع تقسیم¬بندی سبک¬های یادگیری که متعلق به «دیوید کلب» است و چهار سبک یادگیری واگرا، همگرا، انطباق یابنده و جذب¬کننده را مطرح می¬کند، به بررسی نقش یادگیری تجربی کلب در بهبود آموزش بزرگسالان بپردازد.

متن کامل مقاله :

ورود / ثبت نام
همرسانی

دیدگاه ها